onsdag 16 december 2020

Vegan cleanse rĂ„varor đŸŒ±

NÀr jag cleansar för att fÄ en platt mage, brukar jag totalfrysa ut mÀnniskor som förstör min harmoni och mitt sinne plus dra ner pÄ löptrÀning, sedan Àter jag matematiskt berÀknade portioner av enbart rena och veganska, ekologiska livsmedel, som tidigare nÀmnt Àr jag noggrann att blötlÀgga ingredienser som gryn, quinoa och rÄris i 6-24 timmar innan tillagning. Vet det syns tydligt pÄ min fina hudton och mitt hÄr att jag hÄller kroppen ren!

NĂ€r jag vaknar pĂ„ morgonen dricker jag alltid 1-2 stora glas med vatten och 2 tsk pressad ekologisk citronjuice och sĂ„ dricker jag Ă€ven vatten med lite ekologisk Ă€ppelcidervinĂ€ger i. 

Sedan till frukost brukar jag exempelvis Ă€ta hallon, Ă€pple och kiwi blandat med lite olivolja och eventuellt avokado, hallon Ă€r ett sĂ„ bra, fiberrikt bĂ€r, precis som kiwi och Ă€pple. Om jag Ă€ter middag kan det bli quinoa eller rĂ„ris blandat med lite grönt. 

IkvÀll blev det en promenad i ett par treggings, pilejacka och dimrosa varma accessoarer, hoppas jag kÀnner mig frisk imorn för en lÄnglöprunda!