söndag 6 december 2020

Persiskt ris gjort på råris

Var på en promenad runt Kungsholmen i eftermiddags och hade på mig ett par figurnära sweatpants, svart pilejacka, svarta promenadskor, ett korallrosa kashmirpannband och vinröda yllehandskar, ska köpa fler par figurnära sweatpants i storlek XS som jag har i de flesta kläder. 

Någon dag nästa vecka ska jag eventuellt börja fasta när jag känner att kroppen är redo för det, ser fram emot min och pojkvännens kommande champagnedate nu snart i december!

Till middag ikväll har jag ätit en ekologisk hemlagad veggie bowl bestående av rester i kylen; en måttberäknad portion persiskt ris blandat med röd quinoa, lite kokta grönsaker, kidneybönor och äppelcidervinäger i.

Det persiska riset består av råris som jag blötlagt i 24 timmar, sköljt noggrant med vatten och sedan kokat på låg värme med lite havssalt och gurkmeja i ca 15 minuter.