söndag 16 oktober 2016

Dagliga hudvårdsrutiner

Redan som 12-åring började jag intressera mig för hudvård. Till mina dagliga hudvårdsrutiner hör att alltid rengöra ansiktet varje morgon och kväll med en ansiktsrengöring, ett effektivt sätt att ta bort ansiktsrengöringen är med en liten handduk som blötts ned i varmt vatten, vilket även har en peelande effekt. Därefter sköljer jag ansiktet med kallt vatten, ibland använder jag ansiktsvatten och slutligen applicerar jag en ansiktscreme. Är jag riktigt noggrann använder jag en ögoncreme. Varje dag ägnar jag minst 20 minuter till ansiktsvård. Har jag använt foundation och puder, måste ansiktet rengöras två gånger efteråt, för att få bort allt. Foundation täpper till porerna och därför använder jag det bara ibland. Ca en gång i veckan plockar jag ögonbrynen och några gånger i månaden använder jag serum, ansiktsmask och peeling, gillar att kontinuerligt utforska nya produkter på marknaden. På jobbet kan det vara bra att återfukta hyn under dagen med en face mist.