fredag 4 mars 2016

Skönhetshelg

I helgen ska jag träna, ha i hårinpackning, lägga en ansiktsmask, ansiktspeeling, serum och ansiktsvård samt rengöra foundationborstar. Rengör alltid mina foundationborstar efter varje användning, därför kan det vara bra att köpa på sig ett par stycken ifall man inte hinner rengöra dem efter varje gång. Jag älskar att gå sminkad, men måste alltid ha god tid på mig att sminka mig, så det blir perfekt. Bland det viktigaste är en rätt nyans på min foundation, jag har nu Dior Star nr 10 som är aningens för ljus, men skuggar partier med solpuder sedan. Jag har både nr 10 och nr 20 som har samma färgkod, dessa två går att blanda ifall den ena är för ljus eller för mörk. De dagar jag använt foundation, puder, etc måste jag alltid rengöra ansiktet två gånger för att få bort allt, sedan är det viktigt att efterrengöra med ansiktsvatten.