lördag 19 mars 2016

Naturlig makeup

Jag är extremt perfektionistisk vad gäller allt, däribland min makeup. Vill att resultatet ska se så naturligt ut som möjligt och därför sminkar jag mig aldrig mer än med mascara, kajal och något på läpparna när jag har för lite tid till förfogande. Ska jag iväg på något och har gott om tid använder jag foundation, concealer, mineralpuder och solpuder, samtliga från Dior, MAC och Make Up Store. Har även en highlighter jag sällan använder. Det är väldigt viktigt att min foundation blir perfekt, inga ojämnheter, man ska undvika att lägga på för mycket. Sedan avslutar jag med concealer och mineralpuder samt skuggar pannan, näsan och kindbenen med solpuder. Efter detta sminkar jag ögonen och läpparna, ifall fransarna skulle klumpa sig använder jag en franskam i metall för att separera dem. Ögonskugga och eyeliner använder jag nästan aldrig.