söndag 4 april 2021

Barbies påsk och recept på Golden Milk Smoothie

Blev så nöjd med de dimrosa sammetsgardinerna jag fick av mamma i present, bilder finns på min Instagram! 

Är van vid att ha det lugnt och harmoniskt hemma, utan att påverkas av dåliga energier som förstör mig och min hemfrid. 

Påsken har jag spenderat hemma i Sthlm, har kommit igång med löpträning nu igen för att få tillbaka min slanka och smala och perfekta kropp till våren och sommaren 2021, så igår blev det en lagom lång löprunda runt Kungsholmen! 

Sedan gjorde jag en enkel variant på "Golden Milk Smoothie" till middag igår kväll efter löpningen, åt även löskokt ägg som jag älskar, så gott! Som tidigare nämnt köper jag enbart ekologiska ägg eller ägg från frigående höns och brukar koka dem i ca 6-7 minuter för att få dem perfekt löskokta. Bilder från påsken finns också på Instagram och recept på Barbies Golden Milk Smoothie finns nedan!


Barbies Golden Milk Smoothie 

 

Ingredienser 1 portion:

2 dl laktosfri naturell lättyoghurt

1/2-1 apelsin

Ingefära (antingen färsk eller ekologisk på kryddburk) 

Ekologisk gurkmeja 

 

Gör så här: 

Mät upp yoghurten och skär apelsinen i bitar, blanda ner tillsammans med lite av kryddorna i en bunke och mixa till en slät smoothie med en stavmixer, färdigt!