onsdag 19 april 2017

Rensa kläder

Som jag tidigare nämnt är en av mina favoritsysselsättningar att organisera hemma och rensa bort kläder jag inte använder och som jag nu måste slänga, skänka bort eller lämna till second hand. Har tidigare rensat bort allt jag inte använder från garderoberna och har en del säckar i förrådet med kläder jag ska göra mig av med, gillar att bara ha mina favoritplagg i en perfekt ordning i garderoberna och byrån. Här är mina tips vid klädrensning:

  1. Sätt av en hel helg för tid att rensa kläderna, både lördag och söndag, eller beroende på hur mycket tid som kan beräknas gå åt  
  2. Köp svarta sopsäckar eller något annat att lägga kläderna i som rensas bort
  3. Gå igenom garderoben och börja rensa ut kläder 
  4. Sortera kläderna efter om de ska sparas (i förrådet t ex), skänkas, säljas eller slängas 
  5. Tvätta kläderna om de ska till second hand 
  6. Gå med kläderna till second hand 
  7. Gör plats för nya, snygga kläder! 

Våroutfit