tisdag 3 januari 2017

Gott Nytt År 2017!

I mellandagarna har jag organiserat om lite hemma och varit en sväng till IKEA :) I år kommer jag att fortsätta syssla med mode och stil på min lediga tid, man kan aldrig spendera för mycket tid på kläder och stil eller på inredning och sitt hem! Stil och skönhet handlar om att klä sig i rätt färger och material, sminka sig rätt och ha håret på rätt sätt bland annat, nedan är några tips för en stilren look som jag gillar:  
  • Klä dig i rätt färger, material och passform på kläderna, jag gillar basfärger på kläder mest; svart, vitt, ljusgrått, blått, sandbeige och pasteller. 
  • Blanda inte för många färger, max två stycken som matchar. 
  • Klä dig efter säsong och följ dresscode för varje tillfälle. 
  • Använd inte för många accessoarer, jag tycker att enbart en eller ingen accessoar alls är snyggt till en enkel outfit.
  • Investera i en snygg klocka och väska, samt snygga smycken och accessoarer.
  • Vårda håret med bra hårprodukter och ha håret på rätt sätt, dvs en snygg frisyr och jämna hårtoppar, jag trivs bäst i ett långt, jämnklippt hår. Big no att färga håret själv! Jag har min naturliga hårfärg, eftersom jag trivs i den och vill undvika missfärgningar och sämre hårkvalitet, ett blonderat hår som gjorts hos frisören kräver mycket omvårdnad. Jag använder aldrig plattång, eftersom håret då blir för platt, istället fönar jag håret rakt och om jag ska locka det gör jag stora, vackra lockar och bara när jag har gott om tid så att det blir perfekt.  
  • Spendera mycket tid på hudvård och välformade ögonbryn. 
  • Smink bör användas professionellt eller inte alls, jag sminkar mig alltid så att det ser så naturligt ut som möjligt, använder aldrig ögonskugga eller liknande. Till vardags använder jag bara mascara, då jag har en väldigt bra hy.