torsdag 14 juli 2016

Klassisk makeup

Min klassiska makeup (där jag inte använder ögonskugga) tar mig ca 30-45 min att lägga. Jag börjar med en väl rengjord hy och använder för närvarande Biotherm Aquasource som ansiktscreme. Sedan applicerar jag Dior Star som foundation med en foundationborste och därefter en mineralbaserad concealer från MAC under ögonen, på kindbenen samt under ögonbrynen. Sedan fyller jag i ögonbrynen med en ögonbrynsskugga från Make Up Store och lägger en svart kajal från Lancôme längs den inre franslinjen. Därefter målar jag ögonfransarna med för närvarande Lancôme Hypnôse mascara, använt detta märke i över tio år, en annan favorit är Lancôme Hypnôse Doll Eyes svarta mascara. Sedan använder jag ett mineralpuder från Make Up Store och ett mineralbaserat solpuder från MAC. Slutligen målar jag läpparna med mitt favoritläppstift från Dior Rouge, mitt andra favoritläppstift (i en varmare ceriserosa) är från Chanel. En makeup med svart eyeliner och ögonskugga tar mig längre tid att lägga och om jag framhäver ögonen, brukar jag tona ner färgen på läpparna. Så här till sommaren kan det vara snyggt att använda en lotion med lite lyster i.