måndag 9 november 2015

Väntar fortfarande

På att mitt hår ska växa ut till ett långt och vackert hårsvall! Har en riktigt tråkig hårlängd just nu, men det har vuxit ett par centimeter sedan i september. Efter ett traumatiskt frisörbesök på en mindre frisörsalong (detta var alltså inte på Björn Axén som jag gått till senaste året) i centrala Sthlm i januari 2014 har jag har jobbat på att få tillbaka min hårlängd och kvalitet, har alltid haft tjockt och fylligt hår och i somras började jag äntligen känna mig nöjd med såväl kvaliteten som längden. Men efter ännu ett misslyckat frisörbesök i september, där frisören lade i blekning i mina längder trots att jag inte hade bett om det, var jag återigen tvungen att kapa av ca fyra cm av längderna pga den försämrade kvaliteten av blekningen. Knappt jag kommer våga låta någon frisör ens ta i mitt hår hädanefter och återstår alltså att se vilken frisör jag väljer nästa gång jag behöver klippa mig. Ska aldrig mer låta någon utsätta håret för blekning i alla fall!